Hänel Büro- und Lagersysteme – een van de innovatieleiders in Duitsland

Uit een landelijk Duits onderzoek van het F.A.Z.-INSTITUT is gebleken dat de firma Hänel Büro- und Lagersysteme een van de innovatieleiders in Duitsland is.

De octrooiactiviteiten van de bedrijven vormen de basis voor door het F.A.Z.-INSTITUT uitgevoerde analyse. Ze geven een zeer gedifferentieerd beeld van het technologische gebied van de innovaties en van hun uitvinders.

In het kader van dit onderzoek werden alle octrooifamilies in de hele wereld van de afgelopen tien jaar geanalyseerd. Op basis van gangbare parameters werden het innovatieleiderschap van hun aanvragers en hun onderzoeksactiviteiten in Duitsland voor meer dan 600 technologie- en kennisgebieden beoordeeld.

Wie is een innovatieleider?
Innovatieleiders zijn bijzondere bedrijven en onderzoeksinstellingen. Ze worden gekenmerkt door twee belangrijke eigenschappen:

• Ze zijn buitengewoon innovatief.
  • Hun innovaties hebben een aanzienlijke invloed op het desbetreffende innovatieterrein.

Ze voeren de innovatierace aan. Deze twee parameters vormen de kern voor het identifi ceren van Duitse innovatieleiders. Deze zijn in gefaseerde procedures geïdentificeerd.

Hänel Büro- und Lagersysteme, een van de wereldmarktleiders in haar branche, heeft met haar uitvindingen en octrooien een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de geautomatiseerde beschikbaarstelling.

Dit is nu ook aangetoond in het onderzoek ‘Duitslands innovatieleiders’, dat in opdracht van het F.A.Z.-INSTITUT door Prognos is uitgevoerd. Hierbij werden de octrooiaanvragen van 33.000 in Duitsland opererende bedrijven geanalyseerd en werd de relevantie ervan onderzocht.

Hänel Büro- und Lagersysteme behoort volgens dit onderzoek tot de kopgroep van innovatieve bedrijven in Duitsland!